بهداشت محیط چیست ؟
 
ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 

 

 

" محیط " به مجموعه ای از شرایط خارجی و تأثیرات وارده ناشی از آن ها بر زندگی یک موجود زنده اطلاق می گردد . طبق تعریف ، محیط شامل هوا ، آب و خاک و روابط بین آن ها و کلیه موجودات زنده می باشد. بر این اساس هدف " بهداشت محیط " کنترل کل یه عواملی است که بالقوه و بالفعل تأثیرات سویی بربقا ، و سلامتی انسان اعمال می کنند .بیماری های بسیاری با عوامل گوناگون اعم از بیولوژیک و شیمیایی از طریق آب ،هوا ، مواد غذایی و بسیاری از عوامل محیطی دیگر سلامتی انسان را تهدید می نمایند . راهبرد اساسی بهداشت محیط در مهار این بیماریها ،کنترل منبع بیماری ، نحوه سرایت و تامین شرایطی است که سلامت فرد را افزایش دهد. فعالیت های بهداشت محیط بسیار گسترده و متنوع بوده و برنامه های مختلفی اعم از عملیات مهندسی ،فعالیت های آموزشی و پژوهشی ، اقدامات اصلاحی ، کارهای ستاد ی و مدیریتی و غیره را شامل می گردد . برخی از مهمترین برنامه بهداشت محیط عبارتند از : پیشگیری از بروز سوانح و حوادث ، کنترل آلودگی هوا ، پیشگیری از بیماریهای واگیر ، بهداشت محیط در موارد اضطراری ، نظارت بهداشتی بر تهیه ، توزیع و فراورش مواد غذایی ، کنترل بیم اریهای ناشی از مواد غذایی و مسمومیت ها ، کنترل مواد زاید خطرناک ، بهداشت مسکن ، حفظ سلامتی در محیط های بسته ، کنترل حشرات و جوندگان ، بهداشت اماکن عمومی ، کنترل عوامل مزاحمت آفرین ، کنترل شرکت ملی صنایع پتروشیمی HSE امور پرتوها ، بهسازی اماکن و فعالیت های تفریحی ، تصفیه و دفع فاضلاب ها ، مدیریت مواد زاید شهری و مواد زاید خطرناک ، بهداشت شناگاه ها و سایر تفریحات آبی و تأمین آب آشامیدنی سالم .

تعریف و مفهوم بهداشت محیط :

به طور کلی " محیط " به مجموعه ای از عوامل و شرایط خارجی و تأثیرات وارده ناشی از آنها بر زندگی یک موجود زنده اطلاق می گردد. طبق این تعریف محیط شامل هوا ، آب و خاک و روابط بین آنها و کلیه موجودات زنده می باشد . براین اساس هدف " بهداشت محیط " کنترل کلیه عواملی است که بالقوه و بالفعل تأثیرات سویی بربقاء و سلامتی انسان اعمال می کنند . برای رسیدن به این هدف ، بهره گیری از دانش زیست محیطی و نیز کاربست اصول مهندسی به منظور کنترل ، اصلاح و بهبود عوامل فیزیکی ، شیمیایی و زیستی محیط جهت حفظ و ارتقاء سلامتی و رفاه و آسایش انسان ضرورت می یابد . از دیدگاه کاربردی نیز می توان  بهداشت محیط   را بدین شرح تعریف کرد : " بهداشت محیط تکوین نظم یافته ، ارتقاء و اجرای معیارهایی است که شرایط خارجی مسبب بیماری ،ناتوانی و سلب آسایش از انسان را کنترل می کنند در این مجموعه معیارهای ساختار یافته علاوه بر حفظ سلامت و ایمنی ، جنبه های زیبایی شناختی نیز متناسب با نیازها و انتظارات جامعه هدف گنجانده می شود."
براین اساس مهمترین هدف 
بهداشت محیط ، مطالعه عوامل محیطی مضر برای سلامتی انسان و تشخیص و پیشگیری ، رفع و کنترل اثرات سوء ناشی از این عوامل تلقی می گردد .  بهداشت محیط  به طور موکّد سلامتی انسان و بهداشت مردم را به عنوان هدف اصلی پیگیری می کند و کیفیت محیط و حفظ سلامتی اکوسیستم ها را به طور غیر مستقیم مورد توجه قرار می دهد.
بر این اساس می توان اصلی ترین محورهای فعالیت 
بهداشت محیط   را به صورت زیر بیان نمود.
• بررسی و تعیین مکانیسمهای بیماری های منتقله توسط محیط و نحوه پیشگیری و کنترل آنها
• تأمین آب و مواد غذایی سالم
• تصفیه و دفع بهداشتی فاضلابها
• دفع و تصفیه مواد زاید جامد و سمی
شرکت ملی صنایع پتروشیمی HSE امور
• کاهش آلودگی هوا ، آب ، مواد غذایی و صدا

امروزه جهت تحقق اهداف  بهداشت محیط  صرفا نمی توان به توان فکری و اجرایی متخصصین این رشته متّکی بود . حل مشکلات بهداشت محیط در چهار چوب شرایط ک نونی و آتی ، نیازمند مشارکت سایر گروههای تخصصی ( با مهارتها و تخصص هایی به غیر از  بهداشت محیط ) و همچنین دخالت فعال و همکاری اقشار مختلف مردم است.

...ادامه مطالب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 64364
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 64364
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما